Ny Chatbotkommune - Hvordan kommer vi i gang?
Læs mere om, hvordan I bliver ny chatbotkommune her.
DDH Chatbot løsningen er på nuværende tidspunkt i udbud, hvilket forventes afsluttet i efteråret 2024. Vi vil overgå til den nye løsning i Q1 2025.
Du kan holde dig opdateret på de seneste nyheder om udbuddet her
Hvis du er ny kommune, der anvender DDH Chatbotten, eller overvejer du at få DDH Chatbotten i drift i din kommune, kan du læse og downloade en samlet præsentation om DDH Chatbotten og processen her:
Der er 8 steps for at sætte Chatbotten i drift på jeres hjemmeside:
De 8 steps er:
Aftalerne består af følgende dokumenter:
- Samarbejdsaftale - DDH
- Kundens databehandleraftale: IBM-DDH
- DDH Chatbot FAQ
- Bilag 1: DDH Chatbot Etablering- og driftsudgifter
- Bilag 2: Procedure for håndtering af sikkerhedsbrud
- Bilag 3: Procedure for autorisation og brugerstyring
- Bilag 4: Databehandleraftale
- Bilag 5: Tilslutningsaftale
Chatbotten har som udgangspunkt et fælles udtryk for alle kommune som en smilende robot. Kommunerne kan dog ændre farven på Chatbotten samt angive hvilke font Chatbotten skal skrive med, så det matcher kommunens hjemmeside.
Derudover skal I udpege de fire roller, som er beskrevet på siden Chatbot Organisering
Hvis kommunen ønsker at ændre designet af Chatbotten, så det matcher en eventuel lokal persona, så er dette en mulighed for ekstrabetaling
En kommune kan vælge udvidet kommuneadgang til Chatbotten, hvis de ønsker det. En udvidet kommuneadgang giver kommunen mulighed for at udbygge lokale områder.
DDH chatbot-teamet sørger for, at IBM opretter kommunen i chatbottens backend.
DHH chatbot teamet laver en evaluering af kommunens hjemmeside og laver en anbefaling for hvilke undersider, hvor chatbotten kan implementeres. Det er ultimativt op til den enkelte kommune, hvordan chatbotten implementeres. Opgaven udføres af den installationsansvarlige i kommunen.
DDH chatbot teamet sender et testlink til chatbotten,så I kan stille ligeså mange spørgsmål I vil. Derudover vil I få et link til administrationsmodulet. Se guiden herunder for en introduktion og gennemgang af administrationsmodulet.
Chatbotten henter en stor del af sin viden fra Selvbetjening.nu. Derfor er det vigtigt, at alle relevante guides i Selvbetjening.nu er opdateret med korrekt information, så Chatbotten er korrekt.
Tjek jeres Selvbetjening.nu guides for lokal relevant information.
Der er også mulighed for at booke en session sammen med Selvbetjening.nu for at gennemgå guides. Dette vil kræve en egenbetaling og kan bestilles ved DDH Chatbot teamet.
Chatbot teamet sender et testlink til gennemgang og godkendelse.
Når I installerer disse scripts, vil Chatbotten være synlig i højre hjørne på den specifikke side.
Ved at installere disse scripts vil Chatbotten være tilgængelig for borgerne på jeres hjemmeside.
Brug installationsvejledningen herunder: