Gå til hovedindhold

AI services i DDH-samarbejdet

I DDH-Samarbejdet er der på nuværende tidspunkt en Chatbot service i drift. 

DDH Chatbotten er en borgervendt Chatbot, og den kan besvare spørgsmål fra borgerne, som går på tværs af kommunerne. DDH Chatbotten trækker en stor grad af sin viden fra guides i Selvbetejning.nu. Derfor er det muligt for den at besvare borgerne ved hjælp af de lokale variabler, som er i Selvbetjening.nu guides. Dette er eksempelvis prisen på et pas eller åbningstider i den enkelte kommune. Klik på Muni i højre side og prøv den af!

I 2022 modtog Chatbotten Dansk IT og Digitaliseringsstyrelsens Digitaliseringspris. Det var en anerkendelse af, at det er lykkedes DDH at samle op mod halvdelen af landets kommuner om en ny AI-baseret servicekanal, og ikke mindst organisere alle dele af et sådant samarbejde. 

"... projektet er bygget på et enestående og bredt kommunalt samarbejde. Det bruger på forbilledlig vis ny teknologi på en innovativ måde. Man formår at udnytte stordriftsfordele, samtidig med at man giver plads til de individuelle løsninger hos de enkelte kommuner. Dybe integrationer til fagsystemer og kontinuerlig udvikling fremtidssikrer løsningens relevans i det offentliges møde med borgeren"

Dansk IT og Digitaliseringsstyrelsens Digitaliseringspris

DDH Chatbotten MUNI

DDH Chatbotten er en tværkommunal Chatbot, som DDH medlemskommuner kan få i drift på deres kommunes hjemmeside.

Ny Chatbotkommune - Hvordan kommer vi i gang?

Læs mere om, hvordan I bliver ny chatbotkommune her.