Udbud 2025
I efteråret 2024 vælger DDH en leverandør for de nye AI Services, der i fremtiden skal bidrage til at nå visionen om, at DDH skal være den fælleskommunale indgang til hele det offentlige Danmark. Den nye AI løsning kommer i drift i kommunerne første kvartal i 2025.
I takt med vores stræben efter kontinuerlig forbedring og innovation, lægger vi vægt på følgende nøgleområder i den fremtidige løsning:
- Skalerbarhed og fleksibilitet: For at kunne imødekomme varierende efterspørgsel og sikre effektivitet i spidsbelastningsperioder.
- Sikkerhed og databeskyttelse: At overholde de strengeste sikkerhedsstandarder og databeskyttelsesforordninger, herunder GDPR.
- Tilpasning og lokal autonomi: Mulighed for at Kommunerne kan tilpasse løsningen til at reflektere lokale forhold og unikke behov uden at kompromittere den overordnede funktionalitet.
- Integration og interoperabilitet: At understøtte sømløs integration med eksisterende systemer og datakilder for at maksimere effektiviteten og værdien af serviceleverancen.
Vil du være med?
40 kommuner er allerede med i DDH udbuddet om AI services. Skal din kommune være den næste? Læs udkastet til samarbejdsaftalen her og tag fat i DDH for at høre mere om dine muligheder.
AI Services i 2025
Chatbotten MUNI
Chatbotten MUNI og den eksisterende viden migreres til den nye platform og fortsætter derfor i drift.
Integrationer
Integrationer til fagssystemer og vidensdatabaser, der kan gøre Chat- og Voicebots mere straksafklarende. Det indebærer blandt andet integrationer til tidsbestillingsløsninger som Frondesk eller vidensdatabaser som Selvbetjening.nu.
AI Crawl
En AI-baserede Webcrawl søge- og analysefunktioner, der effektivt kan gennemsøge og analysere store mængder data fra webkilder. Løsningen kan indsamle, analysere og præsentere relevant information og viden fra diverse dokumenter eller websteder.
Voice
En traditionel regelbaserede Voicebot, der er tilknyttet vidensdatabasen fra Chatbotten og vil kunne anvendes i DDH telefonien samt lokalt, alt efter den enkelte kommunes behov.
Generativ AI
Med en godkendt databehandleraftale er ønsket at arbejde med Generativ AI i kombination med traditionelle Regelbaserede Chatbots og Voicebots. Der er 3 kerneprincipper, som skal opretholdes i arbejdet med Generativ AI er Trustworthy, Transparens og Fairness og Bias-mitigation.