Brug DDH servicekanalerne i en beredskabssituation
KLs pejlemærker for fremtidens Borgerservice peger på, at Borgerservice i stigende grad skal kunne håndtere akutte hændelser og indgå som en robust frontfunktion i kriser, akutte hændelser og lignende.
KL skriver blandt andet: "Borgerservice kan også spille en rolle i at sikre, at kritisk information bliver kommunikeret på flere kanaler samtidigt i tilfælde af fx lokale hændelser som brande eller oversvømmelser eller andre pludselig opstående hændelser i samfundet. Det så man under COVID-19, hvor bl.a. information og værnemidler blev udleveret i Borgerservice."
Med dette pejlemærke som udgangspunkt har DDH-samarbejdet udviklet servicen DDH Beredskab.
Hvad er DDH Beredskab?
DDH Beredskab er anvendelsen af DDH-samarbejdets servicekanaler, når en kommune, region eller hele landet oplever en krise, der udfordrer myndighedens egne muligheder for at kommunikere på tilstrækkelig vis med borgerne.