Gå til hovedindhold

Brug DDH servicekanalerne i en beredskabssituation

KLs pejlemærker for fremtidens Borgerservice peger på, at Borgerservice i stigende grad skal kunne håndtere akutte hændelser og indgå som en robust frontfunktion i kriser, akutte hændelser og lignende. 

KL skriver blandt andet: "Borgerservice kan også spille en rolle i at sikre, at kritisk information bliver kommunikeret på flere kanaler samtidigt i tilfælde af fx lokale hændelser som brande eller oversvømmelser eller andre pludselig opstående hændelser i samfundet. Det så man under COVID-19, hvor bl.a. information og værnemidler blev udleveret i Borgerservice."

Med dette pejlemærke som udgangspunkt har DDH-samarbejdet udviklet servicen DDH Beredskab.

Hvad er DDH Beredskab?

DDH Beredskab er anvendelsen af DDH-samarbejdets servicekanaler, når en kommune, region eller hele landet oplever en krise, der udfordrer myndighedens egne muligheder for at kommunikere på tilstrækkelig vis med borgerne.

Roller i DDH krisestaben

Her ser du en gennemgang af rollerne i DDH strategiske kriseledelse samt DDH krisestaben

Instrukser og kontaktoplysninger

På denne side kan du se, hvad du skal gøre for at aktivere DDH Beredskab og hvem du skal tage fat i!