Gå til hovedindhold

DDH Chatbotten MUNI

DDH Chatbotten er en tværkommunal Chatbot, som DDH medlemskommuner kan få i drift på deres kommunes hjemmeside.

  • Læs op

Indhold

    Lær Muni at kende

    MUNI er den chatbot, som bor på din kommunes hjemmeside og kan besvare spørgsmål fra borgerne, når de stiller dem i chatbottens chatvindue.Chatbotten bliver kun fremvist for borgerne på de sider, hvor chatbotten er blevet installeret. 

    MUNI Avataren er en robot. Det er et bevist valg, at MUNI er en robot. Overvejelserne bag er:

    • Det er tydeligt for borgerne, at dialogen ikke foregår med en reel medarbejder i kommunen, men med en robot.
    • Chatbotten er kønsneutral og har ikke en bestemt alder eller etnicitet.
    • Designet af robotten har fokus på at fremstå imødekommende, venlig og professionel. Hovedet er formet som en taleboble for at invitere til samtale.
    • Det er muligt for kommunerne at ændre farven samt fonten på chatbotten, så det stemmer overens med kommunens hjemmeside​​​​​​​
    • Derudover er det også muligt at ændre avatarens udseende samt navn for en ekstrabetaling - besøg eksempelvis Viborg Kommunes hjemmeside og mød Viktor.

    Når MUNI svarer en borger, så er tonen:

    • Venlig
    • Professionel
    • Troværdig
    • Imødekommende
    • Praktisk

    ​​​​​​​MUNI svarer borgerne i et hverdagssprog, som alle borgere i en kommune forstår.

    MUNI svarer ikke på en indforstået facon, som kræver et forhåndskendskab til et bestemt område. 

    En borger kan komme i kontakt med Chatbotten MUNI på to forskellige måder. Størstedelen af borgerne finder Chatbotten igennem kommunernes hjemmesider.

    1. Fra kommunens hjemmeside

    Med Chatbotten MUNI i drift vil en kommune kunne indsætte Chatbotten på deres hjemmeside med et script. Hver kommune beslutter selv hvilke sider Chatbotten skal være med, og det er også den enkelte kommune, som vedligeholder placeringen, hvis hjemmeside opdateres. 

    2. Fra DDH IVR

    Hvis en kommune er med i DDH Kontaktcenter, er det muligt at ændre DDH IVR'en således, borgere kan tilvælge Chatbotten i stedet for en agent, hvis de ønsker det. Dette er blandt andet relevant ved tidsbestilling. 

    MUNI har 8.500 indbygget svar indenfor 60 forskellige kategorier. 

    Release 1-2 Release 3-4 Release 5-7

    Pas

    Kørekort

    Flytning

    Lægeskift

    NemID

    Beboerindskudslån

    Sygedagpenge til ledige

    Sygedagpenge til lønmodtagere

    Sygedagpenge til selvstændige

    NemRefusion

    Adresseforespørgsel

    Digital Post

    BBR

    Gult sundhedskort

    EU-sygesikring

    Særligt sundhedskort

    Byg og Miljø

    Jobnet.dk

    Børnepasning

    Digital Pladsanvisning

    Sygesikringsgrupper

    Boligstøtte

    Helbredstillæg

    Hjælpemidler

    Enkeltydelser

    Børne- og ungeydelse

    Børnetilskud

    Midlertidig børnetilskud

    Børnebidrag

    Bidrag ved fødsel og navngivning

    Konfirmations- og beklædnings-bidrag

    Uddannelses-bidrag

    Ægtefællebidrag

    Folkepension

    Tidlig pension

    Førtidspension

    Kontanthjælp 30 år eller derover

    Ungesats

    Uddannelseshjælp

    Selvforsørgelses- og hjemrejseydelse eller overgangsydelse

    Plejevederlag og pasningsorlov

    Kommunalvalg

    MitID

    Skimmelsvamp

    Flexboliger

    Generel update på Byg og Miljø

    Folkestemning af forsvarsforbeholdet

    Digital fuldmagt

    Grundlisten og lægdommere

    Vielse

    Skoleindskrivning

    Rottebekæmpelse

    Navneændring

    Sidst opdateret: 29. juli 2024